Erwtensoep maken.


Vanmorgen vroeg de deur uit om verse groente te kopen voor de Erwtensoep.

Terug gekomen eerst een kopje koffie en daarna aan de slag met de soep.



Alles staat gesneden en wel in de schalen.


In de keuken geurt het naar vers gesneden groente, vooral de Knolselderie ruikt heerlijk.


In een hele grote en grote pan worden de spliterwten en vlees gekookt.
Dit blijft zo'n 2 1/2 uur zachtjes sudderen, tot dat de spliterwten gaar zijn geworden.


Met een schuimspaan schep ik het schuim uit de pan.
Als alles gaar is, gaat het vlees eruit (deze gaat later weer gesneden en ontdaan van botjes bij de soep) en ik doe de groente bij de spliterwten en laat deze zachtjes gaar worden.
Dan laat ik alles rusten tot morgen avond en wordt de soep warm gemaakt met stukjes worst erbij.


In onze keuken staan oude kommen en schalen die ook worden gebruikt.


Een oude weegschaal.


In een oude puddingvorm bewaar ik de uien en in een wekpot het zout.



In een andere oude pot de knoflook.


Ook de kleine schaaltjes zijn brocante.


Zo, nu is mijn pauze voorbij en ga weer snel verder, want er is nog veel te doen.

Voor iedereen een hele fijne dag!

Lieve groet,

Loes




You have read this article Koken with the title Erwtensoep maken.. You can bookmark this page URL http://amameardentemente.blogspot.com/2011/12/erwtensoep-maken.html. Thanks!

No comment for "Erwtensoep maken."

Post a Comment