John William Waterhouse (1849-1917)

Eén van mijn favoriete schilders is John William Waterhouse.


Met zijn gekleurde, geladen afbeeldingen van vrouwen kreeg Waterhouse veel waardering in het Britse Rijk en op de Wereldtentoonstellingen in de 19e eeuw. Inspiratie ontleende Waterhouse aan schrijvers zoals Ovidius, Keats, Boccaccio, Shakespeare, Tennyson en Dante. Vaak waren dat loftuitingen vanuit zijn hartstocht voor vrouwen, water, natuur, liefde en dood, vaak met duistere ondertonen.


The lady of Shalott

My Sweet Rose


The Chrystal Ball

Ophelia

Charmant en vrouwelijk, zo schilderde John W. Waterhouse vrouwen.

Een paar jaar geleden in het van Gogh museum een prachtige expositie van J. W. Waterhouse en ik stond er met mijn neus bovenop te kijken, wat verschrikkelijk mooi geschilderd.

 

Zo'n dame zie ik wel in de kamer hangen, maar dan zal het wel een namaak zijn want de prijs van deze schilderijen.........  en volgens mij zijn ze niet te koop.

 

Ik hoop dat jullie hier net zo van kunnen genieten als ik. 

 

Lieve groet,

 

Loes




You have read this article Kunst with the title John William Waterhouse (1849-1917). You can bookmark this page URL http://amameardentemente.blogspot.com/2011/08/john-william-waterhouse-1849-1917.html. Thanks!

No comment for "John William Waterhouse (1849-1917)"

Post a Comment