Rosa Nevada


De Rosa Nevada is een rijkbloeiende heester die ongeveer 2 meter hoog en breed kan worden, de hoofdbloei is in het voorjaar en later bloemen met tussenpozen.
Hij is goed resistent tegen ziektes en kan op minder goede grond in de schaduw staan.
Ik heb er twee geplant achter in de tuin voor de schutting en afscheiding naar de schuur, om zo een wand van  rozen te creĆ«ren. 
De tweede die ik had geplant had alleen maar een paar kleine kale takjes en na een paar liefdevolle toespraken verschenen er allemaal nieuwe blaadjes
Zo zien jullie maar, LIEFDE doet vele goede dingen, ook voor plantenrijk.










Voor het eerst zag ik de roos in het tijdschrift van Jeanne d'Arc Living staan, deze stond bij een huis in het bos, met de bijschrift: dat het een struik is die, je kunt wel zeggen; in de zon en schaduw en in diverse soorten grond weelderig groeit en bloeit.

Op onderstaande foto zie je hoe de Rosa Nevada gaat worden, daar moet ik nog even geduld voor hebben.

Foto van het internet Wikipedia.


Op het internet http://www.orije.be vond ik onderstaande tekst:

De Rosa Nevada is een Pimpinellifolia-hybride omdat ze ontstaan is uit een kruising van een Thee-hybride met een Pimpinellifolia roos. Het resultaat is zonder meer verbazend, er is een multifunctionele plant ontstaan met een enorme bloeikracht.

Er stond ook bij vermeld dat zelfs in een pot de Rosa Nevada een prachtige struik kan worden.



Een fijne zaterdag!



You have read this article Tuin with the title Rosa Nevada. You can bookmark this page URL http://amameardentemente.blogspot.com/2012/07/rosa-nevada.html. Thanks!

No comment for "Rosa Nevada"

Post a Comment