Twee nieuwe oude look trajecten.




Een poosje geleden heb ik deze wit geschilderde kandelaar gekocht. Nu vind ik wit leuk, maar alles wit geschilderd niet, dus heb ik de kandelaar buiten neergezet en gewacht wat het weer ermee ging doen.
Het resultaat is dat hij gaat roesten door de witte verf heen en dat geeft al een andere look.


Hij mag best nog wel wat een ietsje meer roesten.


Naderhand borstel ik hem goed af en ga met een kleine kwast met bruine antiek was overheen,
door de bruine was krijgt het wit een antieke uitstraling. Dit heb ik uitgeprobeerd op een oude lamp die wit was geschilderd en het gaf een geweldig mooi effect.


Deze grote vaas, waarvan ik er twee heb ik gekocht bij de Supermarkt, wil ik gaan veranderen in een antieke vaas.
Wat ik ga gebruiken is: witte verf op waterbasis (ik gebruik van beetjes verf die ik heb staan), wat gedroogde potaarde en zo nodig een pot bruine antiek was. Met krijtverf in een antiek witte kleur hoef ik geen was te gebruiken, die heb ik niet, dus roei ik met de riemen die ik wel heb.
Wat ik wel voor ogen hou, is dat als ik er met was overheen ga (op sommige plekken) en ik wil ooit de vaas weer veranderen, ik eerst de waslaag er weer af moet halen.


Het oude effect geven met potaarde heb ik uit het boek 
'Verftechnieken en homedecoraties uit Frankrijk'
van
Annie Sloan.



Nu maak ik jullie wel nieuwsgierig wat het gaat worden, 
eerlijk gezegd ben ik dat zelf ook.

Wordt vervolgd.

Een heel fijn weekend!





You have read this article Creatief / Decoratie with the title Twee nieuwe oude look trajecten.. You can bookmark this page URL http://amameardentemente.blogspot.com/2012/07/twee-nieuwe-oude-look-trajecten.html. Thanks!

No comment for "Twee nieuwe oude look trajecten."

Post a Comment