Een klein oud dienblad



Toen ik vorige week de vier mooie kop en schotels bij de Kringloopwinkel had gekocht, lag daar ook een 
klein oud dienblad.
Zo te zien is er goed gebruik van gemaakt, er zitten scheuren in het steen en de rand is gebogen.


Ik zag het kleinood en had er direct wat mee. 


Wit is mijn favoriete kleur voor serviesgoed, maar zoals dit kleine dienblad is beschilderd niet te opzichtig (net zoals de kan die ik een paar posten terug heb laten zien), kan  ik er zomaar verliefd op worden.


Je vraagt je af waarvoor de vorige eigenaar dit kleinood heeft gebruikt.
Voor een kopje of een vaasje op te zetten misschien?
Het dienblad heeft een doorsnee van ongeveer 25 cm.


Nu ben ik niet zo van merken, als ik het mooi vind, maakt het mij niet uit of het wel of geen merk heeft.
Achterop het dienblad staat deze afdruk en ik heb totaal geen idee wat de betekenis hiervan is,
misschien weten jullie het?



Vanmorgen was het hier regenachtig, maar volgens de weerberichten komt vanmiddag het zonnetje.

Voor allemaal een hele fijne week en als het aan mij ligt, met het zonnetje erbij!

Lieve groet,

Loes



You have read this article Decoratie with the title Een klein oud dienblad. You can bookmark this page URL http://amameardentemente.blogspot.com/2012/04/een-klein-oud-dienblad.html. Thanks!

No comment for "Een klein oud dienblad"

Post a Comment