Oude pepermolen?



Daar stond hij in de Kringloopwinkel met een kaartje eraan waarop stond:
kop van een antiek koffie apparaat.
Ik dacht: kop van een koffie apparaat? Goed kijkend zag ik staan Pepper, dus zeg tegen de verkoopster: volgens mij is dit een oude pepermolen.
Daar houden we het dus maar bij een oude pepermolen.
Hij is ongeveer 30 cm hoog en zo'n 7 cm breed. 


Bovenaan zit een opening (eerst open schuiven) waar peperkorrels in kunt doen.


Het heeft in het midden een knopje waar je aan kunt draaien, misschien om de korrels grof of fijn te laten worden.


Hier en daar zie ik wat gaatjes, houtworm?
Goed inpakken en twee weken in de vriezer, heb ik mij laten vertellen......, als voorzorg.
Weet iemand van jullie iets beters tegen houtworm, dan hoor ik dat graag.



Een prachtige aanwinst voor in de keuken.
Oh..... de keuken....... daar komen aanstaande zaterdag planken van gebruikt hout.

Wordt vervolgd!


Lieve groet,


Loes






You have read this article Keuken / Kringloopwinkel with the title Oude pepermolen?. You can bookmark this page URL http://amameardentemente.blogspot.com/2012/08/oude-pepermolen.html. Thanks!

1 comment for "Oude pepermolen?"

  1. Vandaag precies dezelfde gekocht. Ook in de kringloop. Tis nagemaakt antiek.

    ReplyDelete