Een rondje tuin.




Aankomende zondag ga ik voor 6 dagen naar het klooster in Maastricht, Iconen schrijven.
Voor het zover is, wil ik het huis doorgewerkt hebben, boodschappen in huis, even naar de kapper, wasmanden leeg, alles gestreken enz. enz....
Vanavond een rondje tuin, gekeken of hier ook nog wat gebeuren moet.

Twee weken geleden telde ik vijf druiventrossen en nu anderhalf, 
Oke!..... wie!  heeft de druiven opgegeten?
Van de hele tros, omdat ze er zo mooi uitziet, twee foto's gemaakt.


De Koningsvaren, hij wordt elk jaar groter en mooier.


De vlieg op blad wordt omringt door de Gouden Regen, deze is behoorlijk gegroeid, 
dus moet vastgezet worden.


Juist....., deze Hagewinde moet weer weggehaald (uitgeroeid) worden, anders woekert ze 
door de hele tuin heen.



De Aardbeiplant heeft weinig aardbeien gegeven, maar doet nu haar best om  
bladeren te laten groeien, misschien heeft ze nog een verassing in petto.


De grote bloemen van de Hortensia veranderen van kleur,  ze blijven prachtig om te zien.


Op de oude tuinbank staan potten en teilen te wachten voor nieuwe planten, 
Heide of die lieve plantjes met rode besjes? Dat wordt in september gedaan.


In de teil links op de bank had ik vorig jaar Lavendel in geplant, het leek erop dat ze het dit jaar niet zouden doen, de laatste weken zie ik dat ze opeens gaan groeien en bloemen geven.
LAATBLOEIERS!


Hetzelfde in de teil op de grond, opeens springt de Lavendel de teil uit.
Een paar dagen zon en regen en het onkruid spring gezellig met de Lavendel mee.



Een andere Hortensia heeft dit jaar geen bloemen gegeven, misschien volgend jaar?
Nu heb ik gehoord dat niet alle Hortensia's gesnoeid moeten worden, snoei je wel
(wat ik heb gedaan) dan geven ze geen bloemen.
Volgend jaar dus NIET snoeien en afwachten.


Een ijzeren kast die verscholen staat tussen de bladeren van de Klimop.
Het is een leuke hoge kast en gaat verhuizen naar de andere kant van de tuin, tegen 
de schutting die pas geplaatst is, zo komt hij meer in het zicht te staan.



Elke dag een stukje tuin onder handen nemen en aan het einde van de week is alles weer 
netjes en kan ik met een gerust hart, naar Maastricht.


Een hele fijne en zonnige week!






You have read this article Tuin with the title Een rondje tuin.. You can bookmark this page URL http://amameardentemente.blogspot.com/2012/08/een-rondje-tuin.html. Thanks!

No comment for "Een rondje tuin."

Post a Comment