Lief plantje.




Na 10 dagen vol in de bloei gestaan te hebben, zijn de prachtige witte tulpen aan hun einde gekomen. 
In plaats van heb ik nu een leuke plant gekocht en in een oude terrine gezet.
Nu heb ik niet echt groene vingers (zoals men dat noemt), maar wat ik wel heb geleerd is dat een plant met donker blad minder licht nodig heeft dan een plant met lichte bladeren.
In de hoek van de kamer op de ronde tafel heb ik hem neergezet en eerlijk gezegd vind ik planten (groen) wel erg leuk staan. Hoe het plantje heet....... geen idee, er zat geen kaartje bij en de vrouw van de supermarkt wist het mij ook niet te vertellen. Mocht iemand van jullie het weten dan hoor ik het graag.
Alvast mijn dank!


Oude potten en terrines, ik blijf ze mooi vinden en er zijn vele mogelijkheden om ze te gebruiken.
Soms doe ik er fruit in, of ik gebruik ze als schaal voor het eten op te dienen en zoals nu als bloempot.


Vanmorgen was ik de dag vlot begonnen, mijn schildersmaatje zou vandaag komen en voor die tijd wilde ik nog het één en ander doen in huis. Snel de wasmachine aangezet, bedden opgemaakt enz...
Onder het genot van een kopje koffie nog een paar telefoontjes gepleegd, alles liep  gesmeerd, totdat ik een raar geluid achter mij hoorde. Nee toch! De wasmachine was water aan het wegpompen, dit ging dus niet zoals het moest gaan, in plaats dat het de afvoer inliep, spoot het naar boven door de keuken. Met één sprong was ik in de keuken en heb snel de wasmachine uitgezet en de kraan dichtgedraaid. Snel de woningbouw gebeld...., morgen kunnen we komen mevrouw,  MORGEN!!! zei ik, na verteld te hebben dat ik ook de keukenkraan niet meer kon gebruiken, omdat het water wat wegloopt dan weer in de keuken terecht kwam, werd de afspraak op vandaag gezet.
Gelukkig stond de loodgieter na twee uurtjes op de stoep en na één blik te hebben geworpen in de kruipruimte onder het huis, wist hij direct wat er aan de hand was, er zat een verstopping.
Met een half uur was alles verholpen, lang leve de loodgieter!

Tip van de loodgieter!

Laat één keer in de maand een was draaien op 90 graden, dit is goed voor de leidingen in de wasmachine en voor de afvoer. Door het wassen op minder graden blijven resten vet van de wasproducten achter en kunnen zo verstoppingen veroorzaken.

Wij wonen hier nu 18 jaar en is zoiets nog nooit gebeurd, maar de tip van de loodgieter heb ik goed in mijn oren geknoopt.

Inmiddels is alles weer netjes opgeruimd en schoongemaakt, mijn schildersmaatje heb ik toch maar even afgezegd, volgende week maar weer.


Een heel fijn weekend!!!


Lieve groet,


Loes






You have read this article Planten. with the title Lief plantje.. You can bookmark this page URL http://amameardentemente.blogspot.com/2013/04/lief-plantje.html. Thanks!

No comment for "Lief plantje."

Post a Comment