De voortuin al klaar......

Afgelopen maandag hadden wij een afspraak met de tuinman, om het een en ander te bespreken voor onze tuin.
De bedoeling was om met een week of vier te beginnen, maar dat liep even anders.
Vinden jullie het een probleem als ik eerder ga beginnen?
Nou nee hoor, wanneer had je in gedachten?
Morgen!!!
Morgen? zeiden wij.
Nou.... nee, dat is geen probleem hoor.
Eerlijk gezegd was ik al met mijn gedachten bezig over de voortuin, hoe en wat voor materialen.
Het liefs gebruiken wij gebruikte materialen, zoals de steentjes.
Hier hebben we reuze geluk mee gehad, want op Marktplaats stonden prachtige steentjes 50 vierkante meter voor 35 euro, we moesten het alleen zelf eruit uithalen en vervoeren.
Dus je begrijpt het wel, er is heel veel werk verricht.
Met het zoeken op Marktplaats kwam ik nog een paar mooie bloempotten en een engel tegen, maar hierover later meer.
De tuinman kwam met een prachtig idee om als scheiding tussen de stoep en de voortuin bakken te maken van steigerhout en in de bakken kunnen planten gezet worden.
De voortuin is nu zo goed als klaar, alleen moet er nog met een of andere zware drilmachine (de naam weet ik niet) overheen om de steentjes goed vast te zetten, in de bakken zit al doek en aarde.
De Hortensia's die weggehaald zijn, heb ik verdeeld in 3 grote aarde potten.
Een groot gedeelte van de achtertuin is leeggehaald en afgevoerd en aankomende maandag wordt er worteldoek gelegd en gaat er zand overheen.
Het is de bedoeling dat dinsdag de steentjes ook in de achtertuin zijn gelegd.

De beplanting doen we zelf, maar daar hebben we nu alle tijd voor.
Sommige struiken zijn weggehaald en andere worden geplant.

Af en toe ga ik even in de voortuin staan en kijk verwonderd in het rond, het is zo mooi geworden.
Onder staande foto is van de Rosa Nevada, deze staat nog steeds in de achtertuin.



Vandaag en morgen genieten we van het weekend en maandag ochtend weer vroeg uit de veren.
Volgende week zal ik foto's maken en jullie laten zien.

Voor allemaal een heel fijn weekend.

Lieve groet,

Loes


You have read this article Tuin with the title De voortuin al klaar....... You can bookmark this page URL http://amameardentemente.blogspot.com/2012/03/de-voortuin-al-klaar.html. Thanks!

No comment for "De voortuin al klaar......"

Post a Comment